Andere rolverdeling
Skoda het 'budgetmerk' binnen de Volkswagen Groep? De prijslijst van de Enyaq doet anders vermoeden. De Tsjech staat in feite op hetzelfde niveau als de ID.4 en weet daarbij de Volkswagen op bepaalde fronten zelfs te overklassen. Het centrale touchscreen in het interieur heeft een meer overzichtelijke menustructuur en werkt beter dan de interface van de ID.4, daarnaast is de aanwezigheid van fysieke knoppen voor bepaalde vaak gebruikte functies naar onze mening een groot pluspunt.
De Enyaq is verder vooral een heel comfortabele reisauto. Dat komt niet alleen door zijn binnenruimte, maar ook door het feit dat het stil is in het interieur en de onderstelafstemming vooral gericht is op comfort. Voor rijdynamiek moet je niet bij de Enyaq aankloppen, maar daar is hij ook niet voor gebouwd. Het enige minpunt voor de lange afstanden is dat de laadsnelheid in de testperiode niet boven de 60 kW uitkwam, maar dat kan van meerdere factoren afhankelijk zijn. Verder konden we de Enyaq afgezien van de overactieve 'Predictive Cruise Control' niet op fouten betrappen. Goedkoop is hij niet, maar voor het geld krijg je wel een zeer prettig totaalpakket terug.
- 'Premium' kwaliteitsgevoel
- Fysieke knoppen interieur
- Comfortabel en stil
- Beloofde laadsnelheid niet gehaald
- Gevaarlijke 'Predictive Cruise Control'
- Aan de prijs

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine

Renault Espace full hybrid e-Tech 200 Iconic

smart 5 Brabus

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActive PHEV Takumi Plus

Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection

Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve


