Schappelijke range, schappelijke prijs
De accu met 188 cellen heeft een bruto capaciteit van 80 kWh en een bruikbare capaciteit van 74 kWh. BMW blaast hoog van de toren door te beweren dat er maximaal 459 kilometers gereden kunnen worden volgens de WLTP testcyclus. Zelf kwamen we echter niet verder dan 340 kilometer met een volledig gevulde accu, ondanks prima weersomstandigheden en zonder overmatige acceleratie. Gelukkig biedt snelladen (gelijkstroom) een passende oplossing en kan er volgens BMW worden geladen met maximaal 150 kW. Dat betekend dat je met 10 minuten laden weer 100 km ver komt. Aan de normale laadpaal wordt een maximum bereikt 7,4 kW (een-fase) of van 11 kW (drie-fase).
Keuze in aandrijving of accupakket is er op dit moment niet. De enige keuze die de koper wordt gegeven is voor het Executive pakket of het High Executive pakket. Standaard wordt het eerste pakket geleverd, dat eigenlijk al bomvol in de opties zit. Enkel voor de luxe opties als een Harman Kardon Surround Sound System, sportstoelen en een head-up display zou je de overstap kunnen maken naar High Executive ten koste van 6.000,- euro. De vanafprijs van de iX3 ligt op een keurige 67.500,- euro.
Dit is behoorlijk wat goedkoper is dan zijn concurrenten Mercedes Benz EQC, [test1253]Audi e-tron[/test] of Jaguar I-Pace. Ten opzichte van alle concurrenten scheelt het duizenden euro's, vooral als je de modellen gaat aankleden met verschillende opties. Eerlijk is eerlijk, BMW biedt het minste vermogen. Alle genoemde concurrenten hebben 400+ pk. Met minder ruimte en net wat lagere prijs is een Polestar 2 wellicht ook een interessante optie als je in de race bent voor een 'premium badge' elektrische SUV. Bij de Polestar lever je wel meer dan 100 liter bagageruimte in.