BMW iX3 210 kW High Executive

- 5 juni 2021

Het is de toon...

De binnenzijde laat je net wat meer zien dat je met een elektrisch model op stap bent. De startknop, schakelpook en midden van het stuur zijn uitgerust met staalblauwe accenten. Verder is het opnieuw een exacte kopie van de reguliere X3. Dit is een absolute prestatie van BMW; subtiel een batterij met een bruikbare capaciteit van 74 kWh wegwerken in de bodem van de auto zonder concessies te doen aan ruimte en indeling is geen gemakkelijke klus. Uiteraard lever je wel wat bagageruimte in bij de iX3. Zowel met opstaande bank als met neergeklapte achterbank moet je het doen met 40 liter minder bagageruimte dan een X3. Echter is 510 liter nog ruim voldoende om meer dan genoeg mee te nemen in de kofferbak. Opbergruimte onder de motorkap van de BMW is helaas niet gecreƫerd, ondanks het ontbreken van een motor.

Wie dacht dat deze elektrische BMW muisstil zou zijn tijdens het rijden heeft het mis. BMW introduceert namelijk IconicSounds Electric in de iX3. Dit systeem moet je als bestuurder extra emotionele diepte geven; aldus de marketingafdeling. Praktisch gezien zijn het futurische geluiden die reageren op handelingen van de bestuurder. Zo zijn er kenmerkende geluiden als de auto wordt gestart, tijdens acceleratie en bij het afremmen. Het project is niet opgepakt door een willekeurige stagiair met overmatige ambities maar door niemand minder dan componist Hans Zimmer. BMW belooft deze techniek in de toekomst vaker te gaan gebruiken in haar elektrische modellen. Toch leuk om over op te scheppen op een verjaardag; altijd een stukje Hans Zimmer met je mee onder de kap.

286 pk
400 Nm
180 km/h
6,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 67.500
€ 75.625
€ 1.386 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-80 2.5l E-Skyactiv PHEV Takumi

  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic AMG Line