BMW iX3 210 kW High Executive

- 5 juni 2021

Gemakkelijke klus

Voor de designafdeling van BMW scheelt de iX3 in ieder geval een hoop werk. Het is niet nodig om in de pen te klimmen en een volledig nieuw model op papier te zetten. Het aanzetten van het kopieerapparaat voldeed. Lengte, breedte, hoogte, deurhendels en spiegels; verschillen zijn er op deze vlakken niet ten aanzien van de [test1225]X3[/test]. Afgaand op het uiterlijk moet je, vooral in volledig zwarte lakkleur, heel goed kijken wat de krachtbron is van deze auto.

We zullen je helpen het onderscheid te gaan maken tussen de X3 en de nieuwe iX3. Allereerst is er uiteraard het typeplaatje op de achterzijde wat je snel uitsluitsel kan geven. Ook heeft de iX3 geen uitlaatsysteem of sierstukken daarvoor. Lopen we naar de zijkant dan zijn de aan de flanken omgekeerde grijze haaienvinnen te vinden met de inzet 'i'. De voorzijde laat zich onderscheiden door een dichte grille die, indien gewenst, met staalblauwe accenten kan worden uitgevoerd. Dit staalblauw is de typische i-serie kleur van BMW die we op veel vlakken zien terugkomen in- en rond de auto. Het geheel is volledig naar wens van de koper te configureren, zo zijn bij ons testmodel enkel de BMW logo's blauw omrand en zie je deze kleur verder op het exterieur niet terug. Anoniem milieubewust bezig zijn wordt met de iX3 eenvoudig mogelijk gemaakt.

286 pk
400 Nm
180 km/h
6,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 67.500
€ 75.625
€ 1.386 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-80 2.5l E-Skyactiv PHEV Takumi

  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic AMG Line