Sensuous Sportiness
Na een stoere en toonbaar overslaanbare Tucson met heuse bullbar getest te hebben in 2009, maakte we in 2010 kennis met de vriendelijk ogende ix35. In 2016 haalde Hyundai opnieuw de naam Tucson van stal en verdween de naam ix35 in de prullenbak. Anno 2021 prijkt de naam Tucson opnieuw op de auto.
Als de typenaam niet op de achterzijde had gestaan, dan zou je hem waarschijnlijk niet snel aanmerken als de opvolger van het model uit 2016. Werkelijk alles is vernieuwd en op de vier wielen na zijn er weinig gelijkenissen te trekken. Onder de designfilosofie 'Sensuous Sportiness' gaan de Koreanen de aankomende jaren een aantal auto's produceren waarvan de Tucson als SUV het spits mag afbijten. De uitvoering hiervan vertaalt zich vooral in gedurfde vouwen en hoekige vlakken met uitstekende aerodynamica. De LED dagrijverlichting aan de voorzijde krijgt de originaliteitsprijs; wat een creatief idee om deze in de grill te verwerken. En eerlijk is eerlijk; het ziet er nog goed uit ook.
Minder origineel zijn de achterlichten die, zoals bij iedere andere autofabrikant tegenwoordig, over de gehele achterzijde van de auto lopen. De uiteinden van de achterlichtunits deden ons stiekem denken aan Ford Mustang Mach-E, en dat is absoluut geen belediging. Met een lengte van 4,5 meter is de Tucson 20 mm gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Hij is nagenoeg even hoog (+5mm) en iets breder (+15mm).
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline