Volladen maar!
De buitenste inzittenden vinden een prima plek in de Proace City, maar zoals bij veel auto's in deze klasse dien je wel te middelen tussen het kantelen van de stoelleuning en het naar achter verschuiven van de bestuurdersstoel. Je komt immers al snel tegen het middenschot aan, wat maakt dat langere berijders rechter zitten dan ze wellicht zouden willen. De middelste stoel is smaller en door het taps toelopen van het dashboard beschik je op deze plek over minder beenruimte. Toch is het een uitkomst dat je eventueel met drie personen plaats kunt nemen in de compacte bestelauto.
De laadruimte is in twee lengtematen te krijgen, waarbij we de meest compacte versie reden. Dat is de L1 met een laadvolume van 3.300 liter en een nuttig laadvermogen van 650 kg. Ga je voor de verlengde versie, dan kun je 3.900 liter kwijt in de laadruimte en mag je tot 1.000 kg beladen. Door de breedte van de laadruimte kunnen beide varianten prima wat Europallets slikken. Bovendien biedt de Toyota dealer in samenwerking met vaste partner genoeg betimmeringsmodelijkheden voor de laadruimte. Zo staat de auto volledig klaar voor gebruik en met behoud van garantie bij de dealer gereed als je hem af komt halen. Het trekken van een aanhanger tot 1.500 kg behoort ook tot de mogelijkheden, maar de Proace City automaat houdt het bij 1.350 kg voor gezien.