Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1

- 23 oktober 2020

Zelfde recept

Zoals gezegd lijken de bedrijfswagens van PSA op elkaar en de Toyota-versies sluiten daar op aan. De neus, het bumperwerk en de wielen van de Proace City zijn wel onderscheidend en weten het familiegezicht van Toyota toch nog een beetje terug te brengen. En de gelijkenissen zijn ook geen schande, want voor de gehele familie geldt dat de lichte bestelwagens goed uit de verf komen. Zeker met de meegespoten bumpers van onze testauto staat er een heel representatieve wagen. Het is alleen jammer dat Toyota niet voor LED-dagrijverlichting en dito dimlicht heeft gekozen. De halogeenpitjes in de neus van de besteller doen de auto ouder voorkomen en geven bovendien veel minder lichtopbrengst.

In dit prijssegment liggen de marges nu eenmaal lager, zodat het voor de fabrikanten minder prikkelt om dergelijke opties toe te voegen. Zo kun je af-fabriek geen lichtmetalen wielen onder de Proace City laten monteren, maar deze zijn gelukkig wel als accessoire toe te voegen. In de samen met klanten samengestelde uitvoering Runner die wij reden is het 16 inch lichtmetaal gelukkig wel standaard opgenomen, want die exemplaren geven de auto een completer karakter.

131 pk
300 Nm
184 km/h
10,6 s
5,4 (4.6) l/100km
120 g/km
E
22%
€ 13.395
€ 25.990
€ 476 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium

  • Mercedes-Benz Citan 112 CDI Pro

  • Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition