Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

- 15 oktober 2020

Kwestie van smaak

De concurrentie in het B-segment is moordend. Met name de opkomst van de kleinere crossovers is niet te stoppen. De Jazz valt qua buitenmaten en verhoudingen eigenlijk precies tussen een normale hatchback en een crossover in. We denken dat de zwaarste concurrentie voor de Jazz gezocht kan worden bij de Kia Stonic of de Opel Crossland X. Wat de Jazz onderscheidend maakt binnen het B-segment is zijn hybridemotor in combinatie met de praktische bruikbaarheid. Hybride alternatieven vind je bijvoorbeeld in de Toyota C-HR of de Kia Niro. Beide concurrenten zijn wel een stukje duurder.

De Jazz is een absolute uitblinker op het gebied van zuinigheid, praktische inzetbaarheid, slimme oplossingen, betrouwbaarheid en met een eerlijke prijs. Toch weten nog maar weinig consumenten de gang naar de Honda dealer te vinden. Wellicht dat het uiterlijk of imago van de Honda Jazz daarbij parten gaat spelen. Daarmee blijft het uiteindelijk toch weer een kwestie van smaak.

  • Praktisch
  • Zuinig
  • Slimme oplossingen
  • Duur als instapper
  • Infotaimentscherm onder vervelende hoek
  • Smaakgevoelig uiterlijk
109 pk
131 Nm
173 km/h
9,5 s
5,1 (4.6) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 28.070
€ 24.430
€ 448 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2016 - Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance

  • 2011 - Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • 2009 - Honda Jazz 1.4i Elegance

  • 2007 - Honda Jazz 1.4i LS