Aiways U5 63 kWh Showroom

- 25 januari 2021

Ruimte komt met gebreken

De U5 blinkt ook uit in binnenruimte en dan vooral als het om zitruimte gaat. Voorin profiteer je van het steil oplopende dashboard, zodat je knieën geen kunststof raken. Het gaat wel ten koste van een dashboardkastje, losse spullen kun je in het bakje onder de middenconsole opbergen. Als doekje voor het bloeden heeft Aiways bovendien twee tassenhaakjes geplaatst, zodat de ruimte niet helemaal onbenut gelaten wordt. Achterin beschik je net zo goed over een zee aan ruimte, want zowel hoofd- als beenruimte is er in overvloed. Het zitcomfort achterin is wellicht nog wel beter dan voorin, want de voorstoelen blinken niet uit door hun ondersteuning. De zittingen zijn niet te kantelen en vrij kort, zodat de ondersteuning van de bovenbenen beperkt is. Op een lange rit ga je dat zeker merken, zodat een stop bij de snellader helemaal geen straf is.

Bovendien zit je als passagier behoorlijk op de bok omdat die stoel niet in hoogte verstelbaar is. Achterin heb je juist een prima ondersteuning en een goede armsteun om op te hangen. Enige nadeel hier is dat de hoofdsteunen niet zo ver in hoogte zijn te verstellen, zodat deze bij de gemiddelde Nederlander ergens in de rug prikt. Maar volgens ons is dat met een kleine productiewijziging te verhelpen, zodat je helemaal prinsheerlijk zit. Qua kofferruimte loopt de Aiways ook keurig in de pas, met een hele prettige organizer onder de vloermat als bijkomend voordeel. De achterbank kun je desgewenst helemaal platleggen, zodat een vlakke laadvloer ontstaat voor het inladen van grote lading.
Aan de voorzijde bevindt zich bovendien een extra opbergvak voor de laadkabel, zodat je die niet onder de bagage hoeft op te bergen.

204 pk
318 Nm
160 km/h
0,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 39.850
€ 42.685
€ 783 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2021 - Aiways U5 63 kWh Premium