Geen navi, wel Netflix
Eenmaal op onze plaats in de U5 kijken we uit over een minimalistisch ontworpen dashboard. Achter het stuur bevinden zich drie naar de bestuurder gekantelde schermen. Midden op het dashboard is het grote multimediascherm te vinden. De resolutie van de schermen is niet zo hoog als bij veel andere auto's met een digitale cockpit, wat maakt dat de afleesbaarheid af en toe te wensen overlaat. Ook biedt de U5 minder functies dan we gewend zijn. Zo kun je geen navigatiekaart tussen de digitale tellers toveren - simpelweg omdat er geen navigatie in de Aiways zit - en is het voor Apple Carplay nog even wachten op de volgende update. Met een Androidtelefoon heb je dan wel weer de mogelijkheid om Netflix of een spelletje op het centrale scherm te projecteren tijdens het opladen.
Als het gaat om het beeld van de 360 graden camera, dan hebben we geen klagen. Je kunt eenvoudig inparkeren doordat het beeld rondom de auto wordt weergegeven en je kunt zelfs eenvoudig inzoomen op een bepaald deel van het camerabeeld. Zo kun je op de centimeter precies naast een stoeprand parkeren.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground