Cockpit met 3D-effect
In het interieur valt op dat Peugeot zich behoorlijk ingehouden heeft. Het merk wil zich als het meest premium onder de generalisten neerzetten en doet dat met name door fraaie materialen te gebruiken en de auto keurig af te werken. Eenmaal gezeten achter het compacte stuur, valt de blik op hetzelfde 3D i-Cockpit instrumentarium als bij de nieuwe 208. De eenvoudige versies hebben een analoge snelheidsmeter en toerenteller, de dure varianten schakelen over op volledig digitaal en dat ook nog eens in twee boven elkaar geplaatste lagen. De meest belangrijke mededelingen verschijnen op de laag die het dichtst bij de bestuurder zit.
Daardoor vallen bepaalde mededelingen eerder op en daarop volgt een snellere reactie. Bij plotseling remmen levert dat een winst van vele tientallen meters op. Naast het instrumentarium zit het digitale scherm voor audio, navigatie, klimaat en tal van andere voertuigfuncties. De bedieningsknoppen zitten een trede lager. Maar de functies die met de pianotoetsen worden bediend, zijn veelal ook op het digitale scherm te vinden. Weer een trede lager zitten alle opbergvakken, voor 30 liter in totaal. Handig is een vak in de console dat open klapt. Hierachter gaat de inductielader voor de telefoon schuil. Tegelijk vormt het geopende klepje een houder voor diezelfde telefoon.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition
Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life