Klauwen voor en achter
Peugeot zette met de 508 een nieuw merk-DNA neer dat zich inmiddels heeft verspreid over de nieuwe 208 en nu ook naar de 2008 is vertaald. Dat betekent dat zowel de verlichting voor als achter de kenmerkende 'klauw' vertoont bestaande uit drie verticale elementen. Bij de koplampen loopt die buitenste 'haal' helemaal diep in de bumper door. Daarin brengt Peugeot de dagrijverlichting aan. Aan de zijkant is goed te zien dat de auto fors groter is geworden. De ruitlijn loop naar achteren licht op. Door de hoog geplaatste balk met achterlichten en een verbindend zwart element met de merknaam sluit het model ook bij de nieuwste modellen van het merk aan.
Vooral dat zijaanzicht geeft een beetje de indruk van een Range Rover Evoque. De C-stijl lijkt een derde zijruitje te herbergen, maar het paneel dat daar is toegepast wekt alleen die indruk. Dat betekent dat de brede C-stijl van binnenuit wel wat zicht wegneemt. Op de voorspatborden zit een smal paneel dat als het ware uit de buitenspiegel voortkomt. Daarop geeft Peugeot de versienaam weer. Smalle zwarte randen langs de spatborden en afhankelijk van de uitvoering mat aluminium details geven de 2008 meer cachet. De grille is wellicht wat grof en groot, maar voor de rest is de nieuwe 2008 een auto die zich van de massa onderscheidt. Zeker als voor één van de opvallende kleuren wordt gekozen zoals felblauw, dieprood of het nieuwe Orange Fusion.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition
Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life