Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

Max Veldhuis - 13 november 2019

Ingehaald?

De Nissan Leaf was een pionier in zijn segment. Inmiddels lijkt het erop dat de pionier voorbij is gestreefd. De Leaf e+ heeft een zeer fijne aandrijflijn, voldoende power en een actieradius die een stuk bruikbaarder is dan wat hij ooit was. De algehele indruk van de auto lijkt zijn hoge prijs echter niet te rechtvaardigen. Het interieur is daarvoor niet mooi genoeg afgewerkt en de Leaf is in bepaalde opzichten niet een praktisch wonder. Zoals gezegd zijn er voor rond de 50.000 euro inmiddels legio opties als het gaat om elektrisch rijden. De Leaf met 40 kWh aan accucapaciteit is wél een interessante aanbieding en zal voor de meeste mensen toereikend zijn. De variant die we al eerder hebben gereden doet met uitzondering van de sterkere elektromotor niet onder voor de e+ en is een stuk betaalbaarder. De snelle levertijd is fijn, maar voor de prijs van de Leaf e+ zijn er alternatieven die meer waar voor hun geld bieden.

  • Aantrekkelijk design
  • Aandrijflijn verder verbeterd
  • Toegenomen actieradius
  • Hoge meerprijs e+
  • Zitpositie bestuurder
  • Geen 'frunk' voor kabels
217 pk
340 Nm
157 km/h
7,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 36.990
€ 49.051
€ 899 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • DS 4 E-Tense 225 Rivoli

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

  • Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • 2018 - Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • 2013 - Nissan Leaf Tekna

  • 2010 - Nissan Leaf