Van trainingspak naar colbert
De zitpositie is opvallend lager dan die van het uitgaande model, wat de sportieve inborst extra benadrukt. Daar dragen ook de zwarte dakhemel en het naar de bestuurder gerichte dashboard aan bij. Je voelt je als het ware ingesloten in de cabine, alsof je een fijn passende jas aantrekt. Of dat die van een trainingspak of een getailleerd colbert van een maatpak is, hangt volledig van jouw gewenste configuratie af. Er is simpelweg erg veel mogelijk, want het interieur van onze testauto valt daar wat ons betreft precies tussenin. Mooie stiksels en alcantara worden gecombineerd met een afgeplat stuurtje en stevige wangen van de sportzetels.
Verwacht achterin geen zeeën aan ruimte, want ook op de achterbank voel je lichtelijk ingesloten. Toch is dat vooral optisch bedrog, want voor een C-segmenter kun je nog heel aardig plaatsnemen op de achterste zitplaatsen. Been- en hoofdruimte zijn voldoende, mede door de inkepingen op de voorstoelen. Ook voor de kofferruimte hoeft de Audi zich niet te schamen, want deze loopt mooi in lijn met die van zijn directe concurrenten: iets groter qua inhoud dan de A-Klasse en precies net zo ruim als BMW's 1 Serie.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
DS 4 E-Tense 225 Rivoli
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI