Een alleskunner?
In rationeel opzicht is de Skoda Scala moeilijk te verslaan, zeker wanneer je kijkt naar de concurrentie uit de eigen gelederen. Ja, een Golf is mooier afgewerkt, rijdt iets verfijnder en biedt een wat luxere uitstraling, maar het verschil is steeds kleiner aan het worden. Zo klein, dat we ons afvragen wat de meerprijs nog rechtvaardigt. De Scala is lekker ruim van binnen, rijdt goed en ziet er van buiten strak en vlot uit. Als je voor de 116 pk sterke driecilinder gaat, kun je voor onder de 30.000 euro een leuke auto samenstellen die zeer goed in de opties zit en waarin je prima mee kunt komen in het Nederlandse verkeer. Dat sommige elementen in het interieur een beetje verouderd overkomen en het materiaalgebruik niet overal even goed is, neem je voor lief. Je zit niet helemaal op de eerste rang voor een dubbeltje, maar de Scala biedt in zijn segment wel veel waar voor zijn geld.
- Dynamisch vormgegeven
- Veel binnenruimte
- Vriendelijk geprijsd
- Geen USB 3.0-aansluiting
- Verouderde multimedia

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Nissan LEAF 40 kWh Tekna

Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

Volvo V40 T3 Nordic+


