Bose bassbox
Motorisch komt er echter nog belangrijk nieuws. In de eerst helft van 2020 verschijnt de Clio E-Tech voorzien van een hydride aandrijflijn. Renault koppelt aan de turboloze 1,6 liter maar liefst twee elektromotoren. De eerste, kleine is bedoeld voor het wegrijden, de tweede is groter en functioneert vanaf de tweede versnelling. Over het vermogen en de CO2-uitstoot doet Renault nog geen uitspraken. Die laatste komt zonder meer onder het zeer lage niveau van de 1.5 Bleu dCi (85 pk) die met 94 g/km al uitermate gunstig voor de dag komt.
De Clio kent nog meer nieuwe eigenschappen. Zo is er uiteraard een Bose geluidsinstallatie met negen - in plaats van zeven - luidsprekers. De bassbox zit voortaan achter het linker achterspatbord en dat scheelt enorm veel volume in de bagageruimte. Bovendien heeft Bose hiervoor een lichtgewicht versie bedacht.
Al bij al heeft de Clio zijn sterke uitstraling behouden, maar is toch helemaal nieuw ontwikkeld. Het interieur maakt een grote sprong in kwaliteit van de toegepaste materialen, maar ook in de vormgeving en het kleurgebruik. Motorisch ook alleen maar vooruitgang in vermogen, prestaties en brandstofverbruik. Het kan niet anders dan dat we nog heel veel van de nieuwe Clio gaan horen en zien.
- Krachtigere en stillere motoren
- Veel zorg besteed aan het interieur
- Grootste bagageruimte in het segment
- Rijhulpsystemen alleen op grotere motor/automaat
- Zoeken naar de ontgrendelknop van de achterklep
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio V6
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe