Stillere, krachtigere motoren
De belangrijkste motor in de nieuwe Clio blijft de driecilinder turbo. Daarvan is de cilinderinhoud toegenomen tot 1 liter. Tegelijk stegen vermogen en koppel naar 100 pk en 160 Nm. Direct bij het wegrijden is merkbaar dat deze motor krachtiger is, beter presteert en vooral ook flink stiller is geworden. Dat verhoogt het gevoel dat de Clio weer flink volwassener is geworden. De motor wordt gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. De topsnelheid ligt op 187 km/h en in 11,8 seconden sprint de auto naar de 100 km/h. Naast de vijfbak komt er later dit jaar nog een X-tronic CVT automaat. Ook heeft Renault een versie op LPG in voorbereiding. Scoort de 1,0 liter al gunstig met een CO2-uitstoot van 99 g/km, de LPG-variant zit daar nog onder.
De tweede motor is de TCe 130, een viercilinder met 130 pk en een flink koppel van 240 Nm bij 1.600 tr/min. De standaard automaat laat zijn schakelbewegingen niet voelen. De motor is nog stiller dan de driepitter. Handmatig schakelen kan met flippers achter het stuur. De R.S. Line uitvoering (verkrijgbaar op beide benzinemotoren) biedt een iets stuggere afstemming van het onderstel. De Clio krijgt een volledig nieuw ontworpen wielophanging mee, die vooral is afgestemd op het nog beter uitfilteren van allerhande soorten oneffenheden. De toename in comfort is onder het rijden goed te merken.
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio V6
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe