Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

- 21 mei 2019

Alternatief voor de dieselmotor?

Wat ook bijdraagt aan de comfortabele rijervaring is dat het in het interieur plezierig stil blijft. Zoals we Toyota kennen schitteren kraakjes en piepjes door afwezigheid en blijven windgeruis en bandengerol ook op hogere snelheid op acceptabele afstand van de inzittenden. De auto pakt dus goed op en heeft een prima wegligging, maar is het een alternatief voor de kilometervreter die anders voor een dieselmotor was gegaan? Ja en nee.

Je kunt gerust vele kilometers zeer comfortabel afleggen, maar er zijn wel zaken waar je rekening mee dient te houden. Op de snelweg bij 130 kilometer per uur stijgt het verbruik toch al snel boven de 7,0 liter per 100 kilometer. In de praktijk kom je zo'n 700 kilometer ver met een gevulde brandstoftank, maar een gemiddelde dieselwagen heeft een grotere actieradius. Waar je ook rekening mee dient te houden is de korte onderhoudsinterval per 15.000 kilometer. Rijd je veel kilometers, dan sta je dus ook relatief vaak bij de Toyota-dealer voor het noodzakelijke onderhoud.

180 pk
190 Nm
180 km/h
7,9 s
6,8 (4.5) l/100km
101 g/km
A
22%
€ 23.160
€ 40.095
€ 735 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • 2019 - Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport