Onderscheid in sportiviteit
De scherpe, sportieve designtaal van de huidige generatie Seat's maakt dat de auto's een leuke afwisseling zijn op het degelijke en vaak ietwat saaie Nederlandse wagenpark. De Arona vormt geen uitzondering op deze regel. De crossover ziet er stoer uit en oogt door de scherp gelijnde Full LED-koplampen met name van voren lekker agressief. Uiteraard helpt het dat de testauto beschikt over het FR-uitrustingsniveau, wat betekent dat het exterieur net even wat sportiever is aangekleed dan bij de andere uitvoeringen.
De FR onderscheidt zich onder meer van de standaard Arona door een grille met honingraatpatroon, een diffuser met twee uitlaatsierstukken, getinte ramen en FR-logo's op de grille en achterklep. Onder de testauto zijn verder 18 inch wielen gemonteerd, die het uiterlijk helemaal af maken. Zeker in de kleur Mystery Blue met het contrasterende zwarte dak staat er echt een leuke, onderscheidende auto op de stoep. Maar ook in de meer standaard uitvoeringen is de Arona nog steeds onmiskenbaar een Seat. Zelfs als je hem in een meer bedaagde kleur en samenstelling bestelt, oogt de Arona nog steeds fris en sportief.
Seres 3
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine