Het interieur
Eenmaal plaatsgenomen achter het stuur valt direct de licht getinte middenconsole op. De gehele middenconsole is voorzien van een metaalkleurig stuk plastic en twee stukken lichtblauw plastic. Over smaak valt vanzelfsprekend niet te twisten, al is het niet moeilijk in te denken dat vooral de kleur lichtblauw een kritische kleur betreft. Ook al doorbreekt het de kleurstelling van de rest van het donkergrijze dashboard doeltreffend, het is allemaal net even teveel van het goede. Het dashboard is gemaakt van een wat hardere kunststofsoort, waarvan de goede kwaliteit niet in twijfel getrokken kan worden. Ook op de afwerking van de diverse onderdelen en naden is weinig aan te merken. Het kunststof blijkt kraakvrij en de naden zijn mooi smal en lopen gelijkmatig. Ook de twee opbergvakken in het dashboard zijn naast handig ook degelijk uitgevoerd.
Het instrumentarium voor de bestuurder is vooral eenvoudig met drie meters en een informatiescherm voor de boordcomputer. De meter die feitelijk ontbreekt is de koelvloeistoftemperatuurmeter. Bij het koud starten van de motor licht slechts een blauw waarschuwingslampje op om aan te geven dat de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. De grote snelheidsmeter is weer een positief punt, de snelheid is altijd zeer nauwkeurig af te lezen. De middenconsole is voorzien van lcd-schermpjes voor de ingebouwde radio met cd-wisselaar en de standaard airconditioning. Het audiosysteem kan ook bediend worden via knoppen op het stuur. Echter de plaatsing van deze bedieningsknopjes is niet optimaal. Vaak moet de hand gedraaid of verplaatst worden om een knopje in te drukken, wat niet bepaald comfortabel is. De werking van de airco valt op door zijn nadrukkelijke aanwezigheid. Dit kan als positief gezien worden, aangezien de capaciteit van het systeem ruim voldoende is om het volledige interieur binnen korte tijd af te koelen. De hoge geluidsproductie en de invloed op het stationair draaien van de motor zijn minder comfortabel voor de inzittenden.
Het zitcomfort in de Verso is ruim voldoende, eenmaal plaatsgenomen is het geen straf om uren achter elkaar te blijven zitten. De hoofd- en beenruimte voorin is gigantisch te noemen, ook langere bestuurders zullen hier geen problemen mee ondervinden. De zijdelingse steun van de stoelen is voldoende om het bovenlichaam afdoende te ondersteunen bij het nemen van bijvoorbeeld rotondes. Achterin komt een verrassing naar boven, de instap is werkelijk ongeëvenaard ruim. Dit is mede mogelijk door de flinke wielbasis van 2,75 meter, waardoor het achterportier navenant groot is. De beenruimte achterin is variabel, door de drie afzonderlijk in lengterichting te verschuiven stoelen. Hiermee is de beenruimte aan te passen op het vervoer van zowel kleine kinderen als uit de kluiten gewassen volwassenen. De geteste Dynamic-uitvoering in de 5-persoonsversie heeft met een bagageruimte van 397 liter onder de afdekking meer dan voldoende ruimte voor de vakantiebagage. De 7-persoonsversie heeft twee stoeltjes als derde zitrij, welke in de bodem te klappen zijn waardoor een volledig vlakke laadvloer ontstaat. De maximale bagageruimte komt hiermee op 1563 liter, een concurrerende waarde.