Toyota Verso 1.8 VVT-i Dynamic

Anton Lefeber - 13 augustus 2006

Intro

Toyota’s Verso wordt nog niet zo lang onder deze korte naam verkocht. Tot voor kort ging het model door voor Corolla Verso. Ten tijde dat de enigszins verouderde Avensis Verso van de markt werd gehaald, is de modelnaam veranderd in ‘Verso’. Dit zal in ieder geval geen consequenties hebben voor de populariteit van het model, die is al sinds de introductie in 2002 goed te noemen. Het marktaandeel van de gehele markt is tot aan heden zelfs meer dan verdubbeld, wat een prestatie van formaat mag worden genoemd. Mede verantwoordelijk hiervoor is het volledig nieuwe, verbeterde model dat sinds 2004 de concurrentie aangaat met de overige MPV’s in de middenklasse.
De Verso gaat de concurrentie te lijf met een groot aanbod aan moderne benzine- en dieselmotoren. Zowel de nieuwe generatie D4D dieselmotoren als de vertrouwde VVT-i benzinemotoren doen hun werk betrouwbaar. Samen met de multifunctionaliteit van het interieur moet het model nog een aantal jaren de zware concurrentie aankunnen. Is het model opgewassen tegen moderne concurrenten als de Opel Zafira, Renault Scénic en Mazda 5? Een rijtest met de benzinegestookte 1.8 VVT-i motor in de Dynamic uitvoering zal de sterke en zwakke punten van de Verso blootleggen.

129 pk
170 Nm
195 km/h
10,8 s
onb (7.7) l/100km
184 g/km
G
22%
€ 21.990
€ 27.385
€ 502 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda 5 1.8i Executive

  • Seat Altea 1.9 TDi Businessline

  • Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S

  • Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

  • Kia Carens 2.0 CRDi EX

  • Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance

  • Seat Altea 1.6i Reference

  • 2013 - Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • 2009 - Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business