Zuinigheidswonder met handleiding
Op de lange snelwegen toont de auto zich juist koersvast en kun je onvermoeid doortoeren. De 1.2 bewijst zich als zuinigheidswonder, maar daar hoort wel een gebruiksaanwijzing bij. Of eigenlijk het motto 'trap het gaspedaal niet te diep in'. Houd je het bij een keurige 120 kilometer per uur, dan kun je ook op de snelweg een prima resultaat neerzetten. Maar op de Autobahn gaat het gas er iets meer op en bij 150 op de cruise control zit je volgens de boordcomputer al snel op een gemiddeld verbruik van een teleurstellende 8,7 liter op de 100 kilometer. De auto presteert op hoge snelheid nog steeds moeiteloos en vertrouwenwekkend. Druk je de Sport-knop op de middenconsole in, dan kun je rekenen op een snellere gasrespons en een automaat die de motor meer toeren laat maken. Maar helaas is de sportstand niet te individualiseren, zodat je altijd opgescheept zit met nep motorgeluid dat over de speakers mee schalt. Dit wordt al snel irritant, zodat we tijdens de test zelden een beroep hebben gedaan op de sportstand.

2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2010 - Peugeot 308 GTI

2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline







