Allure is stijlvol
De 308 phase II is ons niet onbekend, want tijdens de introductie reden we de dieselversie met 130 pk al. Maar de benzineversie is minstens zo interessant en daarom proberen we deze auto graag uit voor wat langere tijd. In het oog springen de grote 18 inch wielen, waarvan je door wat optisch bedrog algauw zou zeggen dat ze nog wat maatjes groter zijn. Ze staan de auto in ieder geval erg goed, maar kosten bovenop het Allure-uitrustingsniveau bedragen een lieve 1.600 euro.
De Allure is verder een stuk rustiger vormgegeven dat de eerder gereden GT-Line. Embleempjes zijn weggelaten en het ontwerp is mooi in balans. De rechtopstaande grille staat de auto goed en het toegevoegde chroom van de Allure maakt dit eigenlijk het meest passende neusje voor de 308. De scrolling indicators zijn helemaal in op het moment en de 308 blijft daarom niet achter. Aan de achterzijde kun je bijna niet ontdekken dat je met een faceliftmodel te maken hebt, hier waren wat grondigere wijzigingen op zijn plaats geweest.

2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2010 - Peugeot 308 GTI

2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline







