Soldi
Wat mag de Stelvio kosten en ligt deze prijs in lijn met de concurrenten? De instapper met een 150 pk sterke dieselmotor wisselt van eigenaar tegen een prijs van 54 duizend euro. Een prijs die al snel duizenden euro's lager ligt dan de Q5 van 63 duizend euro of een F-Pace van 58 duizend euro. De Stelvio beschikt - naast de 150 pk - over een automaat met achterwielaandrijving. Nemen we een stap omhoog, dan komen we bij de 2.0-turbobenzinemotoren met 200 of 280 pk en de 2.2 JTD-turbodieselmotoren met 180 of 210 pk. De benzinevarianten komen allemaal met Q4-vierwielaandrijving en aan de dieselzijde start dit bij de 210 pk versie. Het model waar wij mee op pad zijn, is een First Edition en die is van zichzelf al heel erg compleet. De enige extra optie aan de auto is de exterieurkleur 'Rosso Compertizione' parelmoerlak ter waarde van 2675,- euro. Het totaalbedrag inclusief afleverkosten komt neer op 71.085,- euro. Zetten we er een F-Pace R-Sport met 250 pk en 2.0-literbenzinemotor naast, dan schrijven we een prijs van ruim 76.000,- euro. De Duitsers maken het nog bonter, met de X3 xDrive 20d thuiskomen kost je namelijk al snel bijna een ton. Een forse meerprijs ten opzichte van de Alfa. Kijken we echter naar de accessoires, opties en luxe die daarmee gepaard gaan, dan is dit verschil te plaatsen.

Renault Espace full hybrid e-Tech 200 Iconic

smart 5 Brabus

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActive PHEV Takumi Plus

Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection

Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve

Lexus RZ 450e President Line

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate


