Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

- 29 oktober 2017

Geen prijspakker, wel compleet

Dat de Fiesta van de zesde generatie ook in de herfst van zijn carrière nog zo goed scoorde in Europa had niet in het minst te maken met de gunstige prijsstelling. De Fiesta is nog steeds bereikbaar met een vanafprijs van 15.045 euro voor de 1.1 benzinemotor met 70 pk. Voor een vijfdeurs versie betaal je 500 euro meer en het liefste wil je natuurlijk de pittige EcoBoost driecilinder. Daarvoor tel je minimaal 19.545 (inclusief afleverkosten) euro neer, maar dan rijd je wel in de Titanium-uitvoering met onder andere cruise control, diverse veiligheidssystemen en een multimediasysteem met Bluetooth en Apple Carplay.

Tel daar de opties van onze testauto nog bovenop, zoals bijvoorbeeld de adaptieve cruise control (erg fijn!), een achteruitrijcamera, de navigatie met B&O en het panoramisch schuifdak. Het totaalbedrag komt dan op 23.795 euro, wat een hoop geld lijkt. Configureer je echter één van zijn concurrenten in een vergelijkbare uitvoering en je bent zo duizend euro meer kwijt.

100 pk
170 Nm
185 km/h
10,5 s
5,1 (4.2) l/100km
97 g/km
B
22%
€ 15.045
€ 23.795
€ 436 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

  • Kia Rio 1.0 T-GDI ExecutiveLine

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura