Dieselen
Onder de kap vinden we een 1995cc viercilinder met 190 pk, gekoppeld aan een Steptronicautomaat van ZF, oftewel de 520dA. Hoewel dit de instapmotor is, zijn we zeker niet ontevreden over de prestaties. In een keurige 7,8 seconden wordt vanuit stilstand de honderd km/u bereikt. De 2,0-liter vierpitter met 400 Nm koppel stuwt de auto met gemak boven de 200 km/u tot een top van 225 km/u. Daarbij doet de motor stil zijn werk en is het mogelijk om met 150 km/u een gesprek op fluisterniveau te voeren.
Met een aantal grote en zware reistassen aan boord komt de motor net iets minder vlot over, echter blijft het niets om je druk over te maken. Toch extra power nodig? Dan biedt BMW de 525dA met 231 pk of, met twee cilinders extra, de 530dA. Deze zescilinder is uitgerust met 265 pk en 620 Nm koppel. Voor dit extra spektakel moet echter wel in de buidel worden getast en mag er 14 mille meer worden achtergelaten bij de dealer. Helemaal bont maak je het met de 540dA, standaard uitgevoerd met xDrive. Deze powerdiesel kost rond de 88 mille en levert 320 pk en 680 Nm koppel. Alle motorvarianten zijn te verkrijgen met xDrive. Het benzinegamma mag natuurlijk ook niet ontbreken. Hierin is te kiezen uit verschillende varianten die we aan bod lieten komen in de test van de Sedan.
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2012 - BMW M5
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive