Groter en langer
Eerst maar het verschil tussen de 5 Serie Sedan en Touring. Dit verschil zit hem natuurlijk in de achterzijde. Al 25 jaar brengt BMW een stationvariant van de bekende 5 Serie op de markt. Toentertijd het antwoord op de Audi 100 Avant. Tegenwoordig is de Touring niet meer weg te denken uit het gamma van BMW. Bij deze vijfde generatie is door BMW ingezet op gewichtsbesparing. Door grote delen van het onderstel en de achterklep op te zetten uit aluminium is er circa 100 kilo aan gewicht bespaard. Een hele prestatie, vooral als je bemerkt dat de auto 36 mm langer, 8 mm breder en 10 mm hoger is dan zijn voorganger. Het grootste deel van deze ruimte is naar de achter passagiers gegaan. Zij genieten van 18 mm meer beenruimte.
De brede achterklep met grote lichtunits lijkt een uitnodiging om zo veel mogelijk bagage in op te bergen. Het succes van het openen in twee delen is gebleven; zowel de achterklep als het achterraam blijven apart van elkaar te ontsluiten. Dit geeft de mogelijkheid om sneller en gemakkelijker bij je bagage te komen wanneer dit nodig is. Dat de BMW niet alleen goed is voor het vervoeren van goederen blijkt onder andere uit de sportief getekende achterzijde. De grote lichtunits en sportieve uitlaatstukken dragen hier aan bij en maken de auto een plaatje om naar te kijken.
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2012 - BMW M5
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive