Intro
Never change a winning team, zal BMW gedacht hebben. Dat de 5 Serie onlangs een facelift heeft ondergaan is namelijk lastig te zien. Zelfs doorgewinterde autofielen moeten twee keer kijken voordat ze zien dat dit ‘de nieuwe’ is. Je kunt het BMW ook eigenlijk niet verwijten dat de facelift zo weinig ingrijpend is, want toen de auto vier jaar geleden op de markt kwam, was hij zo vooruitstrevend dat het ontwerp nu nog lang niet verouderd is. Even opfrissen was voldoende.
BMW heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook binnenin de auto wat aanpassingen te verrichten. Zo is bijvoorbeeld het i-Drive systeem lichtjes gewijzigd en heeft de auto een andere automaathendel gekregen. Ook op motorisch gebied is de auto niet ongemoeid gebleven: de meeste motoren zijn iets krachtiger én zuiniger geworden dan voorheen. Om uit te vinden of al die veranderingen ook daadwerkelijk verbeteringen zijn, zijn we een dagje met de 525i op pad gegaan.
Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio
Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde
Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus
Lexus GS 450h Executive
Mercedes-Benz 500E
Honda Legend 3.5 V6
Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde
Citroën C6 2.7 V6 HDiF Exclusive
Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury
2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2012 - BMW M5
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive