Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

- 2 augustus 2017

Welkome aanvulling

Wat bijdraagt aan het dynamische rijgedrag, is de optionele luchtvering. Goed, het kost een paar centen (2.732 euro). Maar als je toch al een hoop geld stukslaat op een auto als deze, doe je jezelf tekort als je de Adaptive Air Suspension niet aanvinkt op de optielijst. De luchtvering is gekoppeld aan verschillende rijmodi. Zo heb je een Offroad-stand, waarbij de Q5 hoger op zijn poten komt te staan voor meer bodemvrijheid. In de Dynamic-stand ligt de auto juist een stuk lager en is de demping harder, zodat je meer meekrijgt van wat er onder de auto gebeurt. Een gulden middenweg is de Comfort-stand, waarin geen enkele Nederlandse verkeersdrempel een risico vormt, maar zijdezacht wordt weg gefilterd.
Ook nieuw op de Q5 is de Matrix-ledverlichting, die zich aanpast aan verschillende omstandigheden en de juiste lichtbundel geeft. Bovendien kun je met de file-assistent semi-autonoom rijden in de Q5. De auto bewaart ruimte tussen de voorganger en stopt zelf wanneer dat nodig is. Binnen een aantal seconden kan de auto ook zelf weer zijn weg vervolgen. Ook hiermee is de Q5 weer helemaal bij de tijd.

252 pk
370 Nm
237 km/h
6,3 s
9,1 (6.8) l/100km
154 g/km
C
22%
€ 52.610
€ 96.186
€ 1.763 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Tesla Model Y Long Range

  • Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Jaguar I-Pace EV400 S

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2013 - Audi SQ5 3.0 TDI Pro Line

  • 2012 - Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line