Welkome aanvulling
Wat bijdraagt aan het dynamische rijgedrag, is de optionele luchtvering. Goed, het kost een paar centen (2.732 euro). Maar als je toch al een hoop geld stukslaat op een auto als deze, doe je jezelf tekort als je de Adaptive Air Suspension niet aanvinkt op de optielijst. De luchtvering is gekoppeld aan verschillende rijmodi. Zo heb je een Offroad-stand, waarbij de Q5 hoger op zijn poten komt te staan voor meer bodemvrijheid. In de Dynamic-stand ligt de auto juist een stuk lager en is de demping harder, zodat je meer meekrijgt van wat er onder de auto gebeurt. Een gulden middenweg is de Comfort-stand, waarin geen enkele Nederlandse verkeersdrempel een risico vormt, maar zijdezacht wordt weg gefilterd.
Ook nieuw op de Q5 is de Matrix-ledverlichting, die zich aanpast aan verschillende omstandigheden en de juiste lichtbundel geeft. Bovendien kun je met de file-assistent semi-autonoom rijden in de Q5. De auto bewaart ruimte tussen de voorganger en stopt zelf wanneer dat nodig is. Binnen een aantal seconden kan de auto ook zelf weer zijn weg vervolgen. Ook hiermee is de Q5 weer helemaal bij de tijd.
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Lexus RZ 450e President Line
Tesla Model Y Long Range
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus
Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line
BMW X3 xDrive 20d Luxury Line
Jaguar I-Pace EV400 S
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio
Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE