Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

- 2 augustus 2017

Subtiel, maar toch grondig

Zo op het oog is het design van de nieuwe Q5 niet heel vernieuwend. Met de nieuwe designtaal van Audi in gedachten kon je al voorspellen hoe het ontwerp er in grote lijnen uit zou komen te zien. Maar als je de moeite neemt om de auto wat langer te bestuderen, merk je dat door de details een behoorlijk vernieuwende auto is neergezet. Op de flanken vind je vloeiendere lijnen dan voorheen en ook de achterkant is krachtiger vormgegeven. Daarmee is dus geen mini-Q7 gecreƫerd, maar behoudt de Q5 zijn eigen identiteit.

De auto is een stuk eleganter en en profil is het ontwerp ook veel krachtiger. In het Daytonagrijs rijd je misschien niet de meest opvallende auto, maar wel een hele stijlvolle. De neus is wat meer gestrekt en platter dan die van de oude Q5. Daardoor komt de auto minder agressief over. Het hoekige ontwerp van de snuit en de achterzijde doen de auto ook goed. De tweekleurige 20 inch wielen maken het geheel af; zeker in het grijs lijkt het net of de lakkleur terugkomt in de velg.

252 pk
370 Nm
237 km/h
6,3 s
9,1 (6.8) l/100km
154 g/km
C
22%
€ 52.610
€ 96.186
€ 1.763 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Tesla Model Y Long Range

  • Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Jaguar I-Pace EV400 S

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2013 - Audi SQ5 3.0 TDI Pro Line

  • 2012 - Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line