Met allure
Voor 32.660 euro koop je een 5008. Onder de motorkap ligt dan de 1.2 PureTech-motor met 130 pk die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De uitvoeringsladder begint bij de Access. In de basis is de auto al voorzien van zaken als airconditioning, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, cruise-control en centrale vergrendeling met afstandsbediening. Bijzonder is dat de 5008 vanaf de basisuitvoering al is voorzien van een derde zitrij. Hiervoor moet bij de concurrentie vaak bijbetaald worden. Wil je toch wat meer luxe en een hoogwaardiger uiterlijk, dan is de volgende stap de Active. 17 Inch lichtmetaal, climate control, aluminium dakrails en een touchscreen zijn de belangrijkste extra's die de extra investering van minimaal 1.800 euro opleveren. Voor nog eens 1.200 euro extra krijg je de door ons gereden Allure. Mooie 19 inch wielen, chromen afwerking rondom, donkere achterruiten en parkeerhulp zijn de euro's zeker waard en maken van dit uitrustingsniveau de auto die voor de gemiddelde consument ruim voldoende in zijn spullen zit voor een schappelijke prijs. Het kan nóg luxer met de GT-Line. Bijna alle veiligheid- en comfortverhogende opties zijn aangevinkt, maar daar is wel een investering van minimaal 37.660 euro voor nodig. Wil je echt alles wat de 5008 kan bieden, dan is er nog de GT. Deze is altijd gekoppeld aan de sterkste dieselmotor en kost een lieve somma van 51.950 euro.
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
BYD Atto 3 Design
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle