Trendverbeteraar
In autoland is een duidelijke trend merkbaar. Waar eerst de grote SUV's in trek waren, gaat de consument nu voor de wat compactere crossovers. Niet alleen het B-segement - onder andere de Captur - doet hierin goede zaken, ook in het segment hoger zijn auto's als deze niet meer weg te denken. Zo op het oog lijkt de C-HR een concurrent voor eerder genoemde Captur of de Nissan Juke. Maar niks is minder waar. Kijk je naar de daadwerkelijke afmetingen, binnenruimte en de prijs van de Toyota, dan blijken auto's als de Qashqai en S-Cross de opponenten. Ten opzichte van de rest van dit segment onderscheidt de C-HR zich door zijn extravagante uiterlijk, erg prettige rijeigenschappen en verrassend grote binnenruimte.
Ook zit hij goed in zijn spullen, voor een schappelijke prijs. Vanaf 24.485 euro staat de C-HR in de prijslijst, maar wil je de mooie wielen en comfortverhogende luxe, dan koop je de Exclusive. Deze kost minimaal 29.295 euro, maar dan heb je ook weinig te wensen over. Helaas ontbreekt een krachtiger aandrijflijn en ook een dieselmotor is niet verkrijgbaar. Toch compenseert hij dit gemis ruim voldoende en heeft Toyota goud in handen; De Japanners hebben moeilijke jaren achter de rug, maar met een auto die de trend niet alleen volgt, maar deze op een aantal belangrijke punten zelfs verbetert, kan het niet anders dan een succes worden.
- Onderscheidend ontwerp
- Prettige rijeigenschappen
- Verrassend veel binnenruimte
- Traag multimediasysteem
- Beperkte motorkeuze
- Donker interieur