Toyota C-HR 1.2T Executive

- 20 januari 2017

Vorm voor functie

Anders dan bij concurrenten als de Qashqai en Renegade is niet gekozen voor een praktische rechte achterruit. Met een beetje fantasie zijn er in de vorm van de kont van de C-HR wel wat invloeden van de X6 en GLE Coupé te herkennen. Toch is de uitvoering van Toyota in onze ogen wat meer in balans, mede door toepassing van een grote spoiler die de daklijn optisch verlengt. De bijzondere vormgeving rond de C-stijl mag dan zorgen voor een onderscheidend uiterlijk, de dode hoek lijdt hier behoorlijk onder. Hele vrachtwagens verdwijnen hierdoor en de buitenspiegels kunnen dit verlies in zicht niet compenseren.

Hoewel 17 inch grote wielen in dit segment zeker geen gemeengoed zijn, is de CH-R er al van voorzien - met wieldoppen - vanaf de basisuitvoering. Bestel je de Dynamic, dan worden de stalen wielen uitgevoerd in lichtmetaal en vanaf de Executive heb je exemplaren van hetzelfde materiaal, maar dan een maat groter. De duurdere en completere versies hebben allen een ander design qua wielen, maar groter dan 18 duimen kun je af-fabriek niet krijgen. Toch zou het ontwerp - met de grote wielkasten - wel groter kúnnen hebben naar onze mening. Wij reden met de Executive. Deze uitvoering is gespoten in één kleur, in ons geval in Ash Grey metallic.

Wil je een uitvoering met een zwart dak, dan bestel je de Bi-Tone Plus. Niet alleen het dak is dan donker van kleur, ook de achterruiten zijn voorzien van privacy glass. Daarvan is ook de ons gereden Executive van voorzien. Dit maakt de auto nét even wat mooier.

116 pk
185 Nm
190 km/h
11,9 s
7,2 (5.9) l/100km
136 g/km
D
22%
€ 24.245
€ 29.295
€ 537 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet High Executive

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • 2024 - Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

  • 2020 - Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone