Een slag gewonnen
Dankzij de nieuwe designtaal bij Renault zijn de nieuwe producten van het merk stuk voor stuk fraaie creaties. Het begon allemaal met de nieuwe generatie Clio die zowel als hatchback als Estate positieve reacties op het ontwerp kreeg. Ook de Twingo, Espace en de geheel nieuwe loot in het gamma - de Kadjar - zijn door het aansprekende design met het grote logo op de neus, de fors uitgeklopte wielkasten en de vloeiende, gestrekte lijnen over de flanken hét toonbeeld van Renaults die onder toezicht van Laurens van den Acker zijn ontwikkeld. Dat dit aanspreekt bij het publiek, blijkt uit het feit dat Renault tot op heden de tweede plek in beslag neemt in de verkoopcijfers, met stijgende verkopen voor onder andere de Mégane. Het lijdend voorwerp van déze test ging sinds 1 januari dit jaar al ruim 300 keer over de toonbank, wat al meer is dan exemplaren van de Laguna in de afgelopen drie jaar. Het moet gezegd, de eerste aanblik bij de auto is enkel positief. Tijdens de testperiode kwam het meer dan eens voor dat voorbijgangers bleven staan en achterom keken om te zien met wat voor auto ze te maken hadden. De Talisman blijkt dus een erg fraaie verschijning en er zijn weinig sedans in dit segment die zo tot de verbeelding spreken. Niet alleen de neus is indrukwekkend, ook de bijzonder vormgegeven achterlichtunits trekken de aandacht. Op dat punt is al een slag gewonnen.