Renault Talisman 1.5 DCi Intense

- 12 juli 2016

Oude tijden kunnen herleven

Een talisman wordt omschreven op Wikipedia als een object dat positieve zaken aanwendt. Voor Renault moet de auto de goede verkoopcijfers uit het verleden doen herhalen. Met een aansprekend design alleen kom je er niet, dus werd ook veel energie gestoken in het onderstel, het interieur en het kwaliteitsgevoel. Op alle punten scoort de auto bovengemiddeld en zelfs een goed. Ten opzichte van zijn voorgangers scoort de auto een dikke plus; Volgens Renault moet hij niet alleen de Laguna doen vergeten, ook de al 16 jaar uit productie zijnde Safrane moet met de Talisman een waardige opvolger krijgen. Dankzij 21% bijtelling voor de motorisering waar wij mee onderweg waren, is het een aantrekkelijke optie voor de zakelijke markt. Hierbij moet je niet verwachten dat de auto met de snelsten in zijn klasse mee kan, maar met het verkeer in Nederland kom je zonder tegensputteren zeker mee. Of de oude tijden van de jaren '90 terug komen, is maar de vraag, maar het totaalpakket biedt wel genoeg om dit te kunnen behalen.

  • Fraai ontwerp
  • Veel binnenruimte
  • 21% bijtelling...
  • ...maar daardoor wel weinig vermogen
  • Wat rauw motorgeluid bij acceleratie
  • Tsja... die naam....
110 pk
250 Nm
190 km/h
11,9 s
4,8 (3.7) l/100km
96 g/km
A
22%
€ 30.590
€ 38.300
€ 702 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2017 - Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens