Tegenzin
De vanafprijs van 20.290 euro voor een Mégane hatchback is concurrerend te noemen, zeker omdat zaken als cruise control, airco, LED-achterlichten en een radio met DAB+ en Bluetooth standaard zijn.
De GT is aanzienlijk duurder, maar de aanwezigheid van 4Control, de EDC-automaat en het sportchassis maken dit tot de versie die je móet hebben. Losse opties zoals keyless entry en het head-up display drijven de prijs op tot 35.353 euro. Het gebeurt niet vaak dat we een auto met zoveel tegenzin weer terugbrengen. Hoewel de auto zeker niet perfect is en behoorlijk aan de prijs is als je hem bestelt zoals de onze is uitgevoerd, pakken de door Renault gesloten compromissen bijzonder goed uit voor de GT.
Je vergeeft hem al snel zijn fouten, omdat hij het rijden zo leuk maakt.
Niet overdreven snel, niet spijkerhard en niet voorzien van een brullende motor, maar wel pijlsnel in bochten, gretig op rechte stukken en bijzonder strak vormgegeven. Kortom, Renault heeft met de nieuwe Mégane, met de GT in het bijzonder, een geduchte tegenstander voor de andere C-segmenters.
- Bijzonder goed gelukt compromis
- 4Control voegt echt iets toe
- Automaat past bij het karakter
- Die antenne...
- Wisselende kwaliteit van kunststoffen in het interieur
- Weinig onderscheiding in het interieur
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège