Unique selling point
Tijdens het rijden ontdek je het unieke karakter van de Mégane GT. Met de motor uit de Clio R.S. heeft de auto al een goede troef in handen, maar de GT biedt meer dan dat. Voor het eerst is op een Mégane, 4Control leverbaar. Dit systeem zorgt ervoor dat de achterwielen bij lage snelheden tegengesteld aan de voorwielen sturen, waardoor bijvoorbeeld een rotonde vloeiender genomen kan worden. Bij hoge snelheid (vanaf 80 km/h) sturen de achterwielen in dezelfde richting als de voorwielen, waardoor de auto echt door bochten snijdt.
Het sturen gaat al vrij direct, maar door het 4Control is het rijden in de Mégane GT simpelweg een bijzondere ervaring. Het overhellen wordt tot een minimum beperkt en zodra je door hebt wat het systeem allemaal kan, durf je elke bocht met een hoger dan gemiddelde snelheid te nemen zonder dat het angstzweet je uitbreekt. Het gedrag in bochten komt niet alleen op het conto van 4Control, want ook het stijve sportchassis doet een duit in het zakje. De Mégane is een feestje om te rijden, zonder dat de auto hardcore aanvoelt. Op de lange baan is de auto comfortabel en zeker niet stug geveerd; er wordt precies genoeg aan je doorgegeven om je betrokken te houden bij het rijden, maar zeker niet meer dan dat. Ook de motor is niet overdreven gejaagd, maar versnelt soepel genoeg om een sportieve indruk achter te laten.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège