Jaguar XF 2.0d R-Sport

- 25 april 2016

Succesnummer

Het is een teken van lef dat Jaguar ondanks het matige succes van de eerste generatie, toch weer met een nieuwe XF op de proppen komt. Hoewel een stuk minder 'choquerend' dan zijn voorganger, is het ontwerp nog steeds onderscheidend van de massa. Dat men flink werk heeft gemaakt van het onderstel, de aandrijflijn en het interieur, betaalt zich uit in een totaalplaatje dat ons overtuigt. Ten opzichte van zijn concurrentie scoort de XF op veel punten óf net zo goed óf zelfs beter. Wij schatten in dat je in de praktijk weinig merkt van de missende 17 pk's als je kiest voor de bijtellingsvriendelijke variant en zouden daar dan ook zeker voor gaan als hij zakelijk gereden gaat worden. We kunnen wel stellen dat er nu weinig tegen de Jaguar werkt om niet tot de succesnummers van zijn segment te gaan behoren. 

  • Prettige en zuinige aandrijflijn
  • Onderscheidend design
  • Erg goed onderstel
  • Achterin minder ruim dan concurrentie
  • Toch nog missers qua materiaalgebruik
  • Geen stationwagon meer leverbaar
180 pk
430 Nm
229 km/h
8,1 s
7,2 (4.3) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 47.750
€ 69.310
€ 1.271 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Lexus ES 300h F Sport Premium

  • Toyota Mirai FCV Executive

  • Volvo S90 T5 Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

  • Infiniti Q70 2.2d Performance+

  • 2013 - Jaguar XF Sportbrake 2.2D S Sport Business Edition

  • 2012 - Jaguar XFR 5.0 V8 Supercharged

  • 2011 - Jaguar XF 2.2D

  • 2009 - Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio

  • 2008 - Jaguar XF 2.7D Premium Luxury