Jaguar XF 2.0d R-Sport

- 25 april 2016

Smaken komen samen

Smaken verschillen. Dat geldt niet alleen in het geval van iets mooi of lelijk vinden, maar ook voor de manier hoe een onderstel van een auto is afgeveerd en gedempt. Wil je vooral comfort, dan kies je voor een Audi of Mercedes-Benz, wil je wat sportiefs onder je kont, dan kies je voor een BMW. Het is wat gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. Jaguar heeft er voor gekozen om flink werk te maken van het onderstel en die investering loont. Zelden hebben we een auto gereden die zo'n prettige mix is van comfort en sportiviteit. Bochten kun je met enorm hoge snelheid nemen, waarbij de auto niet overhelt en koersvast de weg volgt. Toch worden richels en andere oneffenheden in de weg goed weggewerkt waardoor je uiterst comfortabel van A naar B cruist. Ook de automatische 8-traps versnellingsbak heeft hetzelfde karakter. Als je zo snel mogelijk wil accelereren, dan werkt hij mee door snel en soepel door de verzetten te gaan.Als je de rechtervoet wat minder hard naar beneden trapt, gaat het schakelen wat lager in het toerental en haast onmerkbaar. 

180 pk
430 Nm
229 km/h
8,1 s
7,2 (4.3) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 47.750
€ 69.310
€ 1.271 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Lexus ES 300h F Sport Premium

  • Toyota Mirai FCV Executive

  • Volvo S90 T5 Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

  • Infiniti Q70 2.2d Performance+

  • 2013 - Jaguar XF Sportbrake 2.2D S Sport Business Edition

  • 2012 - Jaguar XFR 5.0 V8 Supercharged

  • 2011 - Jaguar XF 2.2D

  • 2009 - Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio

  • 2008 - Jaguar XF 2.7D Premium Luxury