Blijvend interessant
In 2015 was de Volkswagen Passat ongekend succesvol door zijn lage bijtelling. Vanaf 1 januari dit jaar is de bijtelling opgelopen naar 15%. Hierdoor kost de auto voor de zakelijke rijder meer, maar ten opzichte van de concurrentie is het nog steeds relatief een koopje. De eerder genoemde Volvo V60 is wat krachtiger, maar biedt veel minder ruimte. Buiten deze auto om, is de spoeling dun qua 15-procenters in dit segment. Kijk je een klasse hoger - waar de Passat op basis van zijn sterke punten als interieurruimte, afwerking en luxe bijna in thuishoort - dan heeft hij helemaal het alleenrecht. Volkswagen heeft met de Passat GTE een sterke troef in handen om het succes van vorig jaar door te zetten. Zeker voor de zakelijke markt is dit de auto die niet op een short-list mag ontbreken.
- Comfortabele aandrijflijn
- Ruim interieur
- Luxe voor een aantrekkelijke bijtelling
- Alleen aantrekkelijk voor zakelijke berijders
- Buiten de stad is er een lage actieradius op de accu
- Vrij prijzig

BYD Seal 6 DM-i Touring Comfort

Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

Audi A4 40 TFSI

Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

Volvo V60 D4 Momentum

Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2009 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline


