Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

- 7 januari 2016

Blijvend interessant

In 2015 was de Volkswagen Passat ongekend succesvol door zijn lage bijtelling. Vanaf 1 januari dit jaar is de bijtelling opgelopen naar 15%. Hierdoor kost de auto voor de zakelijke rijder meer, maar ten opzichte van de concurrentie is het nog steeds relatief een koopje. De eerder genoemde Volvo V60 is wat krachtiger, maar biedt veel minder ruimte. Buiten deze auto om, is de spoeling dun qua 15-procenters in dit segment. Kijk je een klasse hoger - waar de Passat op basis van zijn sterke punten als interieurruimte, afwerking en luxe bijna in thuishoort - dan heeft hij helemaal het alleenrecht. Volkswagen heeft met de Passat GTE een sterke troef in handen om het succes van vorig jaar door te zetten. Zeker voor de zakelijke markt is dit de auto die niet op een short-list mag ontbreken.

  • Comfortabele aandrijflijn
  • Ruim interieur
  • Luxe voor een aantrekkelijke bijtelling
  • Alleen aantrekkelijk voor zakelijke berijders
  • Buiten de stad is er een lage actieradius op de accu
  • Vrij prijzig
218 pk
400 Nm
225 km/h
7,6 s
6,8 (1.6) l/100km
37 g/km
A
22%
€ 31.350
€ 59.031
€ 1.082 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

  • Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • Audi A4 40 TFSI

  • Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

  • Volvo V60 D4 Momentum

  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • 2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

  • 2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

  • 2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline