Hippe rakker
Aan de buitenkant ziet het er in ieder geval veelbelovend uit. De auto oogt groter dan zijn directe concurrenten, terwijl een blik op de buitenmaten verraadt dat de auto slechts enkele centimeters hoger en langer is dan bijvoorbeeld de Renault Captur. Dit gezichtsbedrog is te verklaren door de hoge neus, die de auto een stoer karakter geeft. Het is tevergeefs zoeken naar stijlelementen van andere modellen van het Koreaanse merk, want met zijn dichte grille en uitgeklopte lijnenspel is er geen familie-gen in te ontdekken. Helemaal des crossovers zijn de hoge bodemvrijheid en de kunststof omlijsting van de wielkasten. Vanaf het uitrustingsniveau Quartz zijn deze wielkasten gevuld met 18 inch lichtmetalen velgen, die de auto erg goed staan, evenals het Flaming Red waarin de testauto is uitgevoerd. Bovenin de koplampen brandt de LED-dagrijverlichting, die standaard aanwezig is. Uiteraard is het design smaakgebonden, maar SsangYong heeft zijn best gedaan om van de Tivoli een hippe verschijning te maken.
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense
Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine
Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine