Flinke verbeteringen
Zoals eerder gezegd kwamen veel berijders van de Outlander uit premium auto's. Het interieur van de Outlander was voor hen in 2013 een grote stap terug, door het vele kunststof en materialen van niet altijd even mooie makelij. Mitsubishi heeft goed geluisterd naar de kritiek en de verbetering is goed zichtbaar in het vernieuwde interieur. Het stuurwiel is met een mooie laag leer bekleed en de knoppen voelen veel fijner aan. Ook de tellers worden overkoepeld door mooi gestikt leer en in de middenconsole en boven het dashboard kastje is hout-imitatie aangebracht. Hoewel dat laatste een beetje kitscherig aandoet, is de algemene indruk dat het interieur behoorlijk opgewaardeerd is. Het infotainment werkt fijn, het aanraakscherm werkt snel en de graphics zijn in orde. Het is alleen jammer dat de menu-opbouw in eerste instantie onduidelijk is, intuïtief zoeken naar een instelling wordt lastig gemaakt. De fysieke knoppen rondom het scherm zijn wat groter gemaakt, waardoor de bediening fijner is.
Bovendien zijn de stoelen aangepakt. Waar ze eerst nog een te korte zitting hadden, is de zitpositie voor de bestuurder en bijrijder flink verbeterd. Een verstelbare lendensteun ontbreekt nog steeds helaas, maar de ondersteuning is goed te noemen. Voor de achterpassagiers is er niets veranderd. Ze zitten nog steeds behoorlijk rechtop en de bekleding is vrij glad, maar drie volwassenen hebben achterin geen gebrek aan zit-, hoofd- en beenruimte. Het materiaal op de deurpanelen is ook aangepakt. De raambediening is mooi omlijst en de panelen zelf zijn met dikker leer en kunststof bekleed.
Toyota RAV4 2.5 Plg-in Hybrid AWD GR Sport
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45