Thuis in de stad
Door de korte wielbasis en beperkte afmetingen is de ForTwo op papier al een echte stadsauto. In de praktijk blijkt dat nog meer. Met een draaicirkel van slechts 7 meter draai je op een gemiddelde weg zonder steken om. Dit leidt regelmatig tot verbaasde blikken van omstanders. Deze korte draaicirkel komt tevens van pas bij het inparkeren, hoewel dat wel gewenning vraagt. De eerste paar keren stuur je teveel in, maar ben je er aan gewend, dan zijn zelfs heel krappe plekken een peulenschil. Let daarbij wel op de hoeveelheid ruimte naast de auto. Uitstappen gaat in smalle parkeerplekken wat minder makkelijk door de forse portieren. Het stuurgevoel is ruim voldoende en ook wordt genoeg doorgegeven via de besturing. Ondanks de korte wielbasis, is de afstemming van het onderstel niet straf. Op klinkerstraten stuiter je niet over de weg en is er ruim voldoende comfort. Buiten de stad voelt de auto zich wat minder op zijn gemak. Vooral bij zijwind op de snelweg voelt de auto wat minder vertrouwenwekkend aan. Zeker op hogere snelheden wordt de besturing wat vaag en moet je corrigeren bij oneffenheden op de weg. Hoewel een auto als deze niet gebruikt zal worden voor lange snelwegritten, zou iets meer stabiliteit op die snelheden wel prettig zijn.