Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

Pawel Piotrowski - 21 augustus 2015

Nieuwe maatstaven

Ook het interieur is afgeladen met details uit de sportieve GTi. Het maakt niet uit waar je blik op valt, overal zie je wel een roodgekleurd accent terugkomen. Het gaat wat minder ver dan bij de echte GTi, maar de rode stiksels op stuur, stoelen en zelfs gordels maken van het zwarte interieur een fraaie plek om te verblijven. Het puntje op de i zijn de racy aluminiumpedalen en uitzinnig geprofileerde sportstoelen. Deze zitten met dank aan de brede wangen, hoge rugleuning en diepe zitting als gegoten. Voor een optimale zitpositie had de bestuurdersstoel nog een tandje lager mogen staan, door de lage dakrand zijn verkeerslichtinstallaties voor langere personen niet altijd even goed zichtbaar. Wanneer je vooraan de stopstreep staat, moet je vaak voorover leunen om er zicht op te houden.

Daar verandert ook het fraaie panoramadak weinig aan, dat voor een schappelijke 500 euro in de prijslijst staat en het aanvinken waard is. Het vaste glazen dak creëert veel lichtinval en laat het knusse interieur ruimer ogen dan het is. Een elektrisch zonnescherm is standaard, net als twee blauwe LED strips langs de sponningen. Deze sfeerverlichting brandt 's nachts continu en is qua helderheid helaas niet aan te passen, terwijl je dat soms wel zou willen. Onze testauto is daarnaast aangevuld met Peugeot Connect navigatie à 490 euro en een sprankelend JBL audiosysteem à 450 euro. Na een week rijden zou ik beide opties niet meer willen missen. Het navigatiesysteem werkt kinderlijk eenvoudig en wijst je via een mooie kaart altijd de juiste weg, terwijl de JBL speakers de audiokwaliteit naar een hoger niveau tillen. In combinatie met de fraaie interieurmaterialen, verzorgde afwerking en sportieve details zet de Peugeot 208 nieuwe maatstaven in deze klasse.

110 pk
205 Nm
190 km/h
9,6 s
4,9 (4.5) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.870
€ 24.450
€ 448 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Renault Zoe Zen

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure