Ruwe bolster
Als je niet goed oplet, zou je onze testauto zomaar voor the real deal aan kunnen zien. Alle ingrediënten zijn namelijk aanwezig: dikkere bumpertjes, fraaie 17 inch lichtmetalen wielen, een stoer uitlaatsierstuk en de nodige roodgekleurde opschriften en details. Daarbovenop heeft de importeur een vinkje bij de opvallende Ice Silver textuurlak op het optieformulier gezet. Deze matgrijze finish is geen goedkope folie van een lokale carwrap-specialist, maar een echte lak die op een door Peugeot gepatenteerde wijze tegen een veel lagere kostprijs aangeboden kan worden. Voor 780 euro verwissel je deze Peugeot op de parking van de buurtsuper nooit meer met een andere 208. Een ander voordeeltje is dat de textuurlak letterlijk ruw aanvoelt en vuiligheid zich er minder snel aan hecht.
Recht van voren oogt dit exemplaar zelfs agressiever dan een echte 208 GTi. Sinds de facelift monteert Peugeot grotere koelopeningen in de voorbumper die geïnspireerd zijn op de exemplaren van grote broer 508. Deze subtiele wijziging geeft de 208 ook in standaardtrim een iets minder lief gezicht. Verder kun je de facelift aan een bredere centrale koelopening, witte in plaats van gele dagrijverlichting en achterlichten met 3D-effect herkennen. Het gelikte totaalplaatje zou met de fraaie full LED koplampen compleet zijn, maar deze zijn helaas alleen op de Allure en Première tegen een vergoeding leverbaar. Op de door ons gereden GT-Line is het binnenwerk altijd halogeen.
Renault Clio TCe 120 Intense
Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
Skoda Fabia 1.2 TSI Style
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
Nissan Micra IG-T 90 Tekna
Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence
Citroën C3 1.2 PureTech Shine
Renault Zoe Zen
Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M