Dubbel snel
Het rijden gaat net zoals de algemene indruk. Als totaalplaatje is het gemoedelijk en met een nadruk op comfort. Hoewel het oog graag een wat grotere maat wielen zou hebben, doen de hoge banden veel goed voor de demping van oneffenheden. Na lange snelwegritten stap je fris en fruitig uit. Wat hier aan bijdraagt is de soepel- en toch ook snel schakelende automatische versnellingsbak. Deze is voorzien van een dubbele koppeling en zeven verzetten. Hierdoor heeft hij voor elke situatie een passende versnelling en schakelt hij sneller dan een conventionele automatische bak. Qua stuurgedrag wordt de nadruk op comfort doorgezet. Hij stuurt precies goed: niet te licht en niet te zwaar. Het instellen heeft puur een effect op de zwaarte van het sturen. Welke stand het beste aanvoelt, is persoonlijk, maar wij vonden de zwaarste stand het prettigst aanvoelen en goed bij de stuurinrichting en het gevoel in het stuurwiel passen. Kritiekpuntje is de behoorlijk dikke D-stijl. Hierdoor ontstaat een dode hoek die de zijspiegels niet kunnen wegnemen. Voetgangers, fietsers en zelfs auto's verdwijnen compleet uit het zichtveld. Grote spiegels zou dit probleem kunnen oplossen.
2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition
2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine
2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher
2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher
2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue
2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion
2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher