Huzarenstukje
Of de nieuwe Opel Corsa deze ambitieuze doelstelling ook daadwerkelijk gaat halen is voor een groot deel van een goed en smaakvol ontwerp afhankelijk. Klinkt eenvoudig, maar is het niet. Het betaalbare B-segment wordt overspoeld met leuk gelijnde modellen en de mogelijkheden om op vier meter lengte een onderscheidend design neer te zetten zijn vrij beperkt. Daarbij moesten de designers ook nog eens met de carrosseriestructuur van de voorganger worstelen, die wegens kostenbesparingen door het nieuwe model is overgenomen. En toch oogt de Corsa E als een compleet nieuw model. Het neusje met stoere bi-xenon koplampen heeft veel stijlelementen van de adembenemende Opel Monza conceptcar overgenomen en spreekt duidelijk een nieuwe taal. Aan de achterzijde heeft Opel de trukendoos opengetrokken. Met behulp van een zwart gelakt inzetstuk is de raamlijn veranderd. Slim. Nieuwe achterlichtunits die tot in het kofferdeksel doorlopen maken de illusie van een 'nieuw model' compleet. Al deze cosmetische ingrepen staan de Corsa goed. Het model oogt weer lekker fris en modern. Een geinig detail is de extravagante kleurstelling van onze testauto. Het knallende Peppermint Green à 600 euro zou je eerder op een kostbare Aston Martin DB9 in London verwachten aan te treffen, maar ook de Corsa kan het hebben. Vooral in combinatie met de dikkere bumpers en het zichtbare uitlaatpijpje van het 795 euro kostende OPC Line Pack vormt het een geslaagde en leuke combinatie.