Voiture à grande vitesse
Het visitekaartje van de 508 GT is vanzelfsprekend de aandrijflijn. Onder de kap heeft de oude 2.2 HDi plaats moeten maken voor een doorontwikkelde 2.0 BlueHDi met 180pk en 400Nm. Hoewel het koppel gelijk is gebleven, levert de nieuwe motor omwille van uitstoot en verbruikscijfers 20pk in. Voor de prestatiecijfers maakt dat weinig verschil, met een sprinttijd van 8,6 seconden en een topsnelheid van 226km/h is de Peugeot 508 GT nog steeds een voiture à grande vitesse. Het is de krachtigste motor die voor de 508 beschikbaar is. Wie daar geen genoegen mee neemt kan bij Opel, Volkswagen en Volvo terecht. De Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Bi-Power 4x4 Cosmo heeft vergelijkbare vermogens- en prestatiecijfers. Alleen de Volkswagen Passat 2.0 BiTDI 4Motion Highline en Volvo V60 D5 Summum gaan daar met respectievelijk 240 en 215pk nog eens ruimschoots overheen. En vierwielaandrijving is met zoveel vermogen ook best lekker om te hebben. Ze zijn wel een stuk duurder, minder goed uitgerust en missen de Franse flair van de Peugeot. Wie aan de wapenwedloop niet mee wil doen kan ook voor de handgeschakelde 2.0 BlueHDi met 150pk en 20% bijtelling kiezen.

Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition

Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline

Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

Volvo V60 Cross Country T5 Nordic+ Luxury Line

Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure


