Voiture à grande vitesse
Het visitekaartje van de 508 GT is vanzelfsprekend de aandrijflijn. Onder de kap heeft de oude 2.2 HDi plaats moeten maken voor een doorontwikkelde 2.0 BlueHDi met 180pk en 400Nm. Hoewel het koppel gelijk is gebleven, levert de nieuwe motor omwille van uitstoot en verbruikscijfers 20pk in. Voor de prestatiecijfers maakt dat weinig verschil, met een sprinttijd van 8,6 seconden en een topsnelheid van 226km/h is de Peugeot 508 GT nog steeds een voiture à grande vitesse. Het is de krachtigste motor die voor de 508 beschikbaar is. Wie daar geen genoegen mee neemt kan bij Opel, Volkswagen en Volvo terecht. De Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Bi-Power 4x4 Cosmo heeft vergelijkbare vermogens- en prestatiecijfers. Alleen de Volkswagen Passat 2.0 BiTDI 4Motion Highline en Volvo V60 D5 Summum gaan daar met respectievelijk 240 en 215pk nog eens ruimschoots overheen. En vierwielaandrijving is met zoveel vermogen ook best lekker om te hebben. Ze zijn wel een stuk duurder, minder goed uitgerust en missen de Franse flair van de Peugeot. Wie aan de wapenwedloop niet mee wil doen kan ook voor de handgeschakelde 2.0 BlueHDi met 150pk en 20% bijtelling kiezen.
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S
Volvo V60 Cross Country T5 Nordic+ Luxury Line
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight
2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered
2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure
2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT
2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4
2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active
2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure