Poeslief
Het geheim van die alledaagse bruikbaarheid zit 'm ook in de drie knopjes naast je rechterbeen. Daarmee kun je gasrespons, dempers en besturing - onafhankelijk van elkaar - helemaal naar je eigen smaak instellen. Vooral in de meest comfortabele setting (ideaal voor lange snelwegritten) merk je hoe sterk de alledaagse bruikbaarheid van de M3 is toegenomen. Als je niet beter wist, zou je denken dat je in een 'gewone' 335i zou zitten: motorgeluid is nauwelijks hoorbaar, het onderstel poeslief en de besturing zo licht dat je zelfs na een volle dag sturen zonder enige vorm van spierpijn uitstapt. En dat voor een M3, die je traditiegetrouw juist met bezwete handen hoort te beteugelen...
Dat de nieuwe M3 zo vriendelijk in de omgang is geworden, komt grotendeels door de aandrijflijn. De atmosferische, hoogtoerige V8 uit de vorige M3 (de E90 voor intimi) was een weerloze prooi voor de strenge uitstooteisen, die zelfs voor een icoon als de M3 onverbiddelijk zijn. Daarom is de V8 weer van het toneel verdwenen en ligt er - net als bij de E46 - weer een zes-in-lijn onder de kap, maar dan wel met twee turbo's. Die zorgen ervoor dat de M3 z'n stevige 550 Nm aan trekkracht al bij een lousy 1.850 rpm op de achterwielen loslaat. Kijk, dat verklaart waarom je de nieuwe M3 ook rustig zonder handschoenen kunt aanpakken.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition