Rasechte sedan
Binnenin valt direct de relatieve rust op. Waar de WRX het naar de buitenwereld van de daken schreeuwt dat hij niet doorsnee is, zijn het afgezien van de sportstoelen subtiele sportieve elementen die het interieur tekenen. De opzet van het dashboard is heel standaard en doet zelfs een beetje gedateerd aan. Dat komt mede door het af-fabriek mediasysteem dat nog in een standaard dubbel-DIN slot gestoken is. Verder zijn er meerdere materialen gebruikt die op zich netjes afgewerkt zijn, maar toch voor een hoop lijntjes en randjes zorgen. En met het sportieve onderstel merk je erg goed dat al dat kunststof zeker niet rammel- en kraakvrij is. Het is een eenvoudige conclusie dat de concurrentie op dit gebied gewoon een voorsprong heeft opgebouwd.
Het stuur is daarentegen subliem met een heerlijke leren grip. Hij heeft een prettige omvang, waar de besturing van sportieve auto's nog wel eens klein geschapen is. Het donkerrode stiksel maakt hem voor het oog helemaal af en die kleur zien we op meer plekken terug. Het meest opvallende rood vinden we terug in de sportstoelen, waar de rand van de lendensteunen en de bovenkant van de rugleuning in wijnrood is uitgevoerd. Net als bij het stuur geldt ook hier dat niet alleen het uiterlijk goed voor elkaar is, want ze zitten werkelijk magistraal. Het zijn echt stevige, racy sportstoelen, maar ze hebben door hun leren afwerking toch een fijn laagje comfort. Ook op lange reizen volstaan ze prima. Mochten er meerdere passagiers mee moeten, dan is dat geen enkel probleem, want doordat de WRX een rasechte sedan is - en geen hippe vierdeurs coupé - zit je op de achterbank gewoon royaal. De nodige bagage kan prima in de diepe bagageruimte opgeborgen worden.